fredag 23 maj 2014

Veckobrev för vecka 22 och 23

Eftersom vi nu har två "kortveckor" framför oss får det bli ett veckobrev för både vecka 22 och 23.
Som vanligt vid den här tiden på läsåret handlar det mycket om att göra färdigt, avsluta och så träna skolavslutningssånger förstås. Det är inte lätt att koncentrera sig och arbeta när det är så varmt både i klassrummet och ute att svetten hela tiden rinner som om man var mitt upp i en fotbollsmatch ; ) Vi har i alla fall blivit i stort sett klara med vårt grupparbete om miljö. Det blir så bra! Många är lite blyga, men jag hoppas att jag ska få tillåtelse att lägga ut en del av arbetet här på bloggen så ni får se.

I takt med att barnen nu läser ut sina läsläxor så kommer jag inte "tvinga dem" att låna nya, utan juni får vara läxfri. Jag hoppas verkligen att alla barn ändå läser lite då och då trots sommar och fint väder.

Efterlysning!
Annies regnbyxor i stl 140 har kommit bort. De är svarta och det står "Windy peak" på benet. Alla kan väl kolla så att de inte har fått hem fel.

Vecka 22

Måndag
Biblioteket för halva klassen, skicka med utlästa böcker.

Tisdag
Skicka med läsprotokollet så jag kan se hur det går med läsningen hemma.
Glöm inte klassens vårdisco på kvällen!

Onsdag
Studiedag, alla elever är lediga.

Torsdag och fredag
Alla barn lediga pga Kristi himmelsfärds dag

Vecka 23

Måndag
Vi går till bibblan för sista gången för det här läsåret.

Tisdag
Läxfritt, men skicka med läsprotokollet för maj om böckerna är utlästa.

Onsdag
Idrott.

Fredag
Alla är lediga pga att det är 6 juni.

Ha det bra!
Mvh Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar