söndag 1 juni 2014

Nästa läsår....igen

Hej!
Så börjar saker så smått att falla på plats inför nästa läsår. Nu är det klart att klassen kommer ha en lärare som heter Eva Martinsson i matte, NO och idrott. Hon har tidigare jobbat i många år som fritidspedagog på Ankarskolan, men har nu utbildat sig till lärare. Hon kommer på besök till klassen på tisdag så att barnen får träffa henne. Hon och jag kommer att ha gemensamt ansvar för klassen. Hon kommer också att vara i blivande 3B.
En förändring sen jag skrev sist är att det blir Marie-Louise som kommer ha klassen i engelska istället för mig. Henne känner ju alla barn eftersom hon haft klassen i idrott i år. Jag (Sofie) kommer alltså att ha svenska, SO och elevens val. Anledningen till denna förändring är att jag (istället för engelska) kommer ta över efter Jennie Lithén som läs- och skrivutvecklare i B-spåret och jobba extra med de elever i åk 2 och 3 som behöver extra stöd i läsning.
Det är som sagt ett komplicerat pussel inför varje läsår med att få ihop det på bästa sätt, men nu hoppas vi att det är så här som det kommer att bli, för det tror jag kan bli bra för klassen. Har ni frågor får ni höra av er!
Mvh Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar