fredag 6 juni 2014

Veckobrev för sista veckan!

Helt galet att vi redan är framme vid sista veckan för det här läsåret. Det har verkligen gått fort! Jag tycker inte det var längesedan det var första dagen i augusti och jag träffade klass 3B för första gången. Sammanfattningsvis tycker jag vi haft ett riktigt bra läsår. Alla barn har utvecklats mycket och arbetet flyter på bra. Vi hinner med mycket och det är en rolig klass att jobba i tycker jag. Men innan vi tar sommarlov och samlar kraft inför nästa läsår tillsammans har vi en avslutningsvecka att avverka.
Följande kan vara bra att veta...

Måndag
Klassen har en vikarie som heter Gudrun, eftersom jag är i Rom.

Tisdag
Vi städar lådorna och klassrummet så om man inte har en så stor skolväska kan det vara bra att ha med en extra påse att bära hem saker i.

Onsdag
Idrott.

Fredag
SKOLAVSLUTNING.
Vi ses i klassrummet kl. 10.15. Avslutningen i kyrkan börjar 10.45 och därefter samlas vi bara en kort stund utanför kyrkan för att säga hej då.

Tänk på att skicka med utlästa böcker under veckan så att de kan lämnas tillbaka på bibblan.

Vi på skolan vill uppmärksamma er på att Varbergs kommun har ett nytt upplägg när det gäller studiedagar under nästa läsår. De är lite fler än de varit tidigare och då är alltså alla barn lediga från skolan. Klicka på länken för att se hur läsårstiderna ser ut nästa läsår.
http://www2.varberg.se/barnutbildning/grundskola/lasarstiderlovochledigheter.4.3088d4c6140ab4d24bff00.html

Nästa läsår börjar måndag den 18 augusti kl. 08.40. Jag börjar jobba veckan innan och ska försöka hinna lägga ut ett meddelande med lite information här på bloggen senast fredag 15 augusti.

Sist vill jag bara tacka alla er föräldrar för ett gott samarbete under läsåret! Ni har fantastiska barn och jag ser fram emot nästa läsår. Hoppas alla får en riktigt skön sommar!
Ha det gott!
Hälsningar Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar