fredag 10 oktober 2014

Veckobrev för v. 42

Denna veckan har vi klarat oss utan Sofie och "kända" vikarier har tagit hand om lektionerna och det har funkat bra. Sofie kommer tillbaka igen på tisdag!!
Jag har nu arbetat på Lindbergs skola ett par månader och jag känner att jag kommit in bra i både arbetslag och i klassen. Jag tycker det är riktigt skoj att arbeta här!!
I NO har klassen startat upp ett nytt område och det handlar om livets utveckling och det är ett  spännande område då ingen egentligen vet hur jorden skapades.....Det kommer vi att arbeta med ett tag framöver.
I matten jobbar vi vidare med kapitel 2 som handlar om addition och subtraktion.
När det gäller idrotten kommer Handbollsklubben Varberg att hålla i lektionen på torsdag och det ser eleverna fram emot. Jag körde handboll med klassen idag så de är lite mer förberedda till torsdag: Det gick väldigt bra tycker jag!!
Vi har börjat med ett litet projekt som heter "Barn föds inte med fördomar" och som vi tackat ja till att jobba med. Det är Glada Hudik som bjudit in oss. Idag har vi tittat på filmen"Hur många lingon finns det i världen" och efter filmen pratade vi lite om den och människors olikheter. Vi kommer att fortsätta ett par lektioner med att diskutera olikheter och att människor vågar träda fram och berätta om sitt handikapp. Projektet kommer att avslutas med att vi åker in till Sparbankshallen och tittar på  musikalen "Trollkarlen från OZ" med Glada Hudiksteatern. Detta kommer att ske den 11 november.

Kom ihåg v.42

Måndag
Idrott
Bibliotek

Tisdag
Engelskaläxan ska vara klar Textbok s. 23, fokusruta s. 24 och glosor s. 80
Ta med textbok och glosbok till skolan

Torsdag
Idrott (besök av  handbollsklubben)


Ha en bra helg!!

Mvh Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar