fredag 3 oktober 2014

Veckobrev för vecka 41

Jag har nu i veckan skickat den aktiveringskod som ni behöver för att aktivera ert konto på Skola 24. Där kan ni bl.a. se barnets IUP och frånvaro. Vi har skickat aktiveringskoden till den mailadress som ni uppgav på föräldramötet (eller på utvecklingssamtalet för er som inte var på föräldramötet). Om ni inte fått något mail så hör av er så att vi kan dubbelkolla så att jag skickat till rätt adress.
Jag såg att flera av er som har äldre barn här på Lindberg redan fått ett mail med aktiveringskod från deras lärare och när ni väl har aktiverat ert konto kan ni använda er av det till alla era barn. Ni har alltså inte fått något mail från mig nu i veckan.
Skulle ni känna att båda föräldrar behöver ha varsitt konto för att komma åt informationen i Skola 24 kan ni också maila mig (Sofie) så skickar jag ut en aktiveringskod till. Jag har lagt ut min mailadress här på bloggen.
Jag har också lagt ut det nummer ni ska ringa för att sjukanmäla ert barn, så har ni lätt tillgång till det på morgonen när ni ska sjukanmäla.

Det kan vara bra att veta att Sofie är ledig nästa vecka. Klassen kommer inte att ha några okända vikarier utan de lärare som redan jobbar i klassen kommer ha dem i svenska och SO. Pga detta räcker det med att läsläxan tas med till tisdag då den kommer att gås igenom.

För övrigt har vi i veckan avslutat vårt arbetsområde om lag och rätt. På SO-lektionerna kommer vi nu att gå från samhällskunskap till historia. Vikingatiden ska vi ge oss på! Det brukar vara ett spännande arbetsområde så det ska bli kul.

Nästa veckas kom-ihåg!

Måndag
Idrott.
Biblioteket.
Brandövning (Denna kommer barnen att vara förberedda på, och sedan om ett tag kommer vi att ha en som är oförberedd.)

Tisdag
Läsläxan tas med till skolan.
Engelskaläxan ska vara klar. Läs och översätt sid. 20-22 i textbook och träna på orden på sid. 80 (Happy birthday). Titta också igenom och träna på a/an på sid. 22.

Torsdag
Idrott.

Ha en skön helg!
Mvh Sofie och Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar