fredag 6 mars 2015

Veckobrev för vecka 11

Så har ännu en vecka passerat. Ett lika säkert vårtecken som snödroppar är att eleverna börjar spela olika spel (kula, gogos m.m.) på skolgården. Härligt!
I veckan som gått har vi bl.a. pratat om skala, som en del i kunskapskravet om att man i slutet av årskurs sex ska kunna använda sig av en karta.
Vi har också jobbat vidare med skrivuppgiften "Sverigeresan". När de skrivit klart ett kapitel ska de lämna in det till mig så att jag kan läsa igenom och lämna lite respons på det de skrivit. Det slog mig när jag satt och tittade igenom dem under veckan, att de verkligen har utvecklats mycket i skrivandet under fyran. Superkul att se!
Hoppas att alla satt igång att träna på de blindkartor som skickades hem i måndags! Som jag skrev i förra veckobrevet kommer vi att ha ett litet test på måndag den 23 mars.
På NO-lektionerna har klassen pratat om luft och i matten räknas det multiplikation.

Vecka 11...

Måndag
Idrott.
Läsläxan om Dalarna ska vara klar och tas med till skolan.

Tisdag
Engelskaläxan ska vara klar. Läxan består av ett papper där de ska kunna orden i ett korsord som heter "London trip". (Några har skrivit in orden i sin gula bok.)

Torsdag
Idrott.

Hoppas alla får en härlig helg!
Mvh Sofie och Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar