fredag 6 september 2013

Veckobrev för vecka 37 och 38

Hej!
Under veckan som varit har vi i SO tränat på väderstrecken, vilket inte var helt lätt... Vi tränar vidare på detta och ska också börja öva på att använda en kartbok. 
Vi har också varit i bibblan och börjat med att läsa tyst ca 20 min varje morgon. Måste berätta om en sak som hände när vi varit på biblioteket i måndags. En del barn behövde lite extra hjälp och tid med att välja böcker så de övriga fick gå tillbaka till klassrummet själva så länge. Min erfarenhet som lärare är att det ofta blir lite "livligt" när barnen lämnas själva i klassrummet, men när jag kom tillbaka från bibblan satt 25 barn och läste alldeles knäpptyst i sina böcker! Så underbara!
Eftersom jag kommer vara borta nästa fredag gör jag ett veckobrev för både vecka 37 och 38 denna veckan.

Måndag:
Vår bibliotekarie Mia kommer till klassen och bokpratar.

Tisdag:
Jag skickar hem första läsläxan. Den ska tas med varje tisdag, men mer info står på lappen de får med sig hem och så kan vi prata mer om läxan på föräldramötet.
Föräldramöte kl 18.00.

Onsdag:
Restfotografering för de barn som var sjuka när vi fotades i torsdags.
Idrott.

Torsdag:
Sofie VAB (John vikarierar).

Fredag:
Sofie VAB (John vikarierar).

Måndag:
Sofie VAB (John vikarierar).
Vi går till biblioteket och lämnar och lånar nya böcker.

Tisdag:
Klassen åker på teater.
Ta med läsläxan till skolan.

Onsdag:
Idrott.

Torsdag:
Sofie VAB (John vikarierar).

Jag ser fram emot att få träffa er alla på tisdag och önskar en skön helg!
Mvh Sofie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar