tisdag 7 januari 2014

Välkomna tillbaka!

Hoppas alla haft ett skönt lov och samlat energi inför vårterminen.
Jag ville bara lämna lite kort information om saker som kan vara bra att veta.
Vi kommer att ha utvecklingssamtal under vecka 4, 5 och 6. Vi skickar snart hem lappar där ni kan fylla i tider.
Vi har beslutat att 3:orna på skolan kommer att genomföra de nationella proven under vecka 12, 13, 14 och 15. 
Fredag den 17/1 åker alla treor till Veddige för att åka skridskor och besöka simhallen. Mer info kommer på en separat lapp om några dagar.
Jag kommer ändra lite på läsläxan och istället låta barnen få träna på läsförståelse i läxa under veckorna fram till sportlovet. På ett test vi gjorde före jul märkte jag att många behöver träna mer på just detta och det är också provet som mäter kunskapskravet om läsförståelse som allra flest elever har svårt för på de nationella proven. Jag kommer ge första läxan på tisdag 14/1 och mer info kommer på fredagens veckobrev.
Jag upptäckte i min kalender att det är många av er som har begärt ledigt för resor under de närmaste veckorna. Generellt kan man säga att de över ledigheten har sina "vanliga läxor" men att det mesta av det som man missar får tas igen efter ledigheten. 

Mvh Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar