fredag 24 januari 2014

Veckobrev för vecka 5

Religionsprovet i tisdags gick som en dans för de flesta. De som jag märkte behöver träna lite mer får göra det här i skolan och så kollar jag av på nytt i nästa vecka. Nu byter vi till NO en period och ger oss i kast med kunskapskravet "Eleven separerar lösningar och blandningar med enkla metoder". Det blir en hel del experiment och vi ska också lära oss mer om vattnets egenskaper.
Under veckan har barnen (i samband med läsningen av boken "Pojken och tigern") fått i uppgift att skriva ner vart de skulle åka om de hade en tidsmaskin (som pojken i berättelsen har). Någon ville till år 0 för att kolla om Jesus verkligen fanns, en annan ville tillbaka till dinosauriernas tid, och en tredje ville till medeltiden för att se en offentlig halshuggning av en brottsling (!).
Påminner er om att de barn som vill åka i vår isbacke på skolgården måste ha hjälm på sig.
I torsdags var jag hemma och vabbade. Lisa Vargstam (som har 4B i vanliga fall) hade klassen och det hade gått jättebra, hon berömde klassen väldigt mycket. Jag får ofta hör av andra lärare här på skolan och det är en väldigt mysig klass full med goa barn.

Veckan som kommer...

Måndag
Bibblan, skicka med böcker som är utlästa.
Läsläxan lämnas in. (Någon förälder hade skrivit i kanten och talat om vilka uppgifter som varit svåra och det var jättebra för mig för då blir det ännu tydligare vilka  uppgifter som vi behöver prata om här i skolan på tisdag. Så ett tips till er som kan och hinner, skriv i kanten om det är någon uppgift som ställt till med problem hemma.)

Tisdag
Ev. matteläxa skickas tillbaka till skolan.
Ny läsläxa delas ut.

Onsdag
Gympa.

Torsdag
Klassen har vikarie, jag är på föreläsning och dyker upp först på eftermiddagen.

Ha en bra helg!
Mvh Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar